Omega Constellation og saltvand
lervad Skrev:Hej i forummet:
Jeg er ejer af et Constellation Chronometer, som jeg er meget glad for. Jeg har badet i havet en enkelt gang med uret på, og det kan det - utroligt nok - åbenbart ikke klare. Der er i hvert fald trukket vand/fugt ind i uret. Dette skete i juli måned og kort tid efter gik uret i stå. Efter en kort periode - og efter at Uri Geller havde været i fjernsynet!! - begyndte uret at gå igen - helt præcist som før. Det gik til indtil for ca. 3 uger siden, hvor det igen gik i stå og ikke har rørt sig siden.
Min lokale urmager siger, at han ikke kan reparere uret, men at der skal et nyt urværk i. Batteriet er selvfølgelig kontrolleret.
Er der nogen her i forummet, der har prøvet noget tilsvarende? Kan et sådan quarts-urværk ikke repareres? Er der nogen, der kender en dygtig urmager, der måske kan løse problemet?
Håber på hjælp.

Med venlig hilsen

Niels

Er det er chronometer, når der er quartzværk i ?

Anyway. Hvis din lokale uremager er Omegaforhandler, så har han nok ret med at der skal et nyt værk i. Muligvis er det kun Rolex Oyster Quartz værker, der kan reperares. Et værk koster vel kr. 3,000 - 5,000.

Når det er tryktestet til 30 m., skal det kunne holde vand ude ved nogle få badeture. Men jeg ville normalt kun bade med det i nødstilfælde.

Det bedte du kan gøre er at få uret lavet. Hvis det får et nyt værk, så går det jo 20 - 30 år til. Bare der ikke kommer vand i det Icon_cry

VH

Nick
Urinteresseret i 25 år.
Svar

Beskeder i denne tråd
Omega Constellation og saltvand - af lervad - 21-12-2007, 09:43 PM
[Intet emne] - af Tommy Munk - 21-12-2007, 11:46 PM
Re: Omega Constellation og saltvand - af stenov - 22-12-2007, 06:33 PM
Re: Omega Constellation og saltvand - af stenov - 22-12-2007, 07:46 PM
[Intet emne] - af Peter - 23-12-2007, 04:34 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)