03-02-2008, 12:01 AM
Mads Gjødesen Skrev:Jeg har desværre ikke så mange billeder liggende og den er pt. gemt godt ad vejen til vejret bliver bedre. Men den er med sort læder interiør. Har et sløret billede af instrumentbrættet inkl. et vintage ur, så den kan jeg da lige poste. Også her uden det bliver off tropic...OK vintertid og garage - men jeg synes nu ikke det er så mærkeligt at ex 50 eller 60er ting fanger stadigt. (eller andre år) Design er noget der flytter sig konstant (jeg har i 35 år arbejdet med "branding" noget med at markedsføre eller om man vil reklame) og nogle få fra hvert år10 bliver suveræne i mine øjne. En jaguar E, En PH5 for at tage noget simpelt - Wegner - naturligvis kan man lave møbler der er flotte i 2007 - men![]()
John jeg har jo ingen kone og er stadig en stor knægt, så der skal være plads til lidt sjov (både når det gælder biler og kvinder). Man lever kun en gang...
![]()
Det sjove er så at jeg falder for vintage mekanik fra 60´erne, om det så er biler eller ure. De kunne noget dengang man ikke kan i dag. Men det er nu alligevel lidt underligt at man imponeres af ting, der er laver 10-15 år før man blev født.
Sorry Klaus det var ikke for at stjæle din tråd.
/Mads
ting afspejer deres tid, og når det kommer til rent "design" så er tiden uden betydning for kvaliteten. Det sixtinske kapel, pyramiderne, eller nyere E type og PH eller wegner eller B&O - har en umiskendelig kvalitet. Ikke bare noget "eksperter" udnævner dem til, men noget tiden og efterspørgelsen viser mere end noget andet.
Naturligvis er et Comex rolex ikke retfærdiggjort af andet end lige præcis samler værdi, men de der design iconer er da - og holder på sigt vel også bedst (uden at starte diskutionen om aktier kontra ure igen
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)