05-02-2008, 06:21 PM
Bjarnes svar om det værdiløse i åbne garantikort (ikke udfyldt underskrevet) er naturligvis helt korrekt. Det er også korrekt (selvfølgeligt) at hvis man sælger regelmæssigt så skal man leve op til EU regler om garanti på nye varer + returret på brugte solgt over nettet.
Her er jeg dog i tvivl om hvor let det er at vinde en sag. Mange RIGTIGT MANGE på Ebay har den sædvanlige pasus med
Dies ist ein Privatverkauf , keine Gewährleistung, Garantie, Rücknahme
Den hentede jeg lige fra den aller første påp Ebay.de som jeg overhovedet kiggede efter den på - en sælger med 25 feed-back over seneste 1,5 år - og der er MASSER af den slags friskrivelser fra EU ret fra folk der sælger "privat"
Kunne være sjovt at vide om nogen kender nogen som har vovet at teste det af, for den holder sikkert ikke "i retten"
Jeg personligt har købt fra sådanne, når alt andet ellers var i orden og det var rigtigt vintage, men ellers vil jeg hellere gi lidt mere og få en ordentlig sælger
vh
Her er jeg dog i tvivl om hvor let det er at vinde en sag. Mange RIGTIGT MANGE på Ebay har den sædvanlige pasus med
Dies ist ein Privatverkauf , keine Gewährleistung, Garantie, Rücknahme
Den hentede jeg lige fra den aller første påp Ebay.de som jeg overhovedet kiggede efter den på - en sælger med 25 feed-back over seneste 1,5 år - og der er MASSER af den slags friskrivelser fra EU ret fra folk der sælger "privat"
Kunne være sjovt at vide om nogen kender nogen som har vovet at teste det af, for den holder sikkert ikke "i retten"
Jeg personligt har købt fra sådanne, når alt andet ellers var i orden og det var rigtigt vintage, men ellers vil jeg hellere gi lidt mere og få en ordentlig sælger
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)