10-02-2008, 11:23 AM
at det ikke fra starten er lavet/tænkt som et dameur.
Men sælgeren (og Benny) har nok ret i at det idag skal sælges som dameur.
Jeg købte et i stål i samme stil. Den var imidlertid for fimset - dels i farverne og dels i størelsen, så det blev solgt igen. Jeg har det princip at de ure jeg har i samlingen, skal jeg nyde at kunne bruge!
Det er ikke så vigtigt for mig om det er redail - mere om redailen er lavet ordentligt! Men det er jo en smagssag:
Men det er jo min skala og derfor ikke alment gældende, men den afspejler dog ganske godt handelspriserne for Vintage Omegaer. Og der må vi vist alle konstatere en flot renoveret skive er 1000 gange lettere at sælge end en med grim patina!
vh Baun
Men sælgeren (og Benny) har nok ret i at det idag skal sælges som dameur.
Jeg købte et i stål i samme stil. Den var imidlertid for fimset - dels i farverne og dels i størelsen, så det blev solgt igen. Jeg har det princip at de ure jeg har i samlingen, skal jeg nyde at kunne bruge!
Det er ikke så vigtigt for mig om det er redail - mere om redailen er lavet ordentligt! Men det er jo en smagssag:
- Det bedste er en original, gammel skive der står perfekt - ikke rengjort eller restaureret
Næstbedst er en original, gammel, restaureret/rengjort skive der står perfekt
På linie med det er en skive med særlig god patina - altså en patina som er smuk - og som ikke misklæder uret.
Herefter kommer en smuk renoveret/ommalet skive i overensstemmelse med den originale og præcist i udførelsen
Så kommer en renoveret skive i rimelig kvalitet
Til sidst kommer en grim snavset ulækker patineret skive, hvor man ser skjolder, snavs og skader
Men det er jo min skala og derfor ikke alment gældende, men den afspejler dog ganske godt handelspriserne for Vintage Omegaer. Og der må vi vist alle konstatere en flot renoveret skive er 1000 gange lettere at sælge end en med grim patina!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)