20-05-2008, 12:06 AM
I mine øjne får man ca. lige meget ur for pengene i de to mærker. Der er plusser og minuser på begge. Omegas ure svinger dog mere i horologisk kvalitet end Rolex. Dvs. Omega har alt fra et små kedeligt krono med ETA 2892 med DD-lagkage og op til de super flotte in-house cal. 8500. Så værkmæssigt spænder de bredere end Rolex, med noget både over og under i kvalitet.
Skal Omega op på Rolex niveau i signalværdi og image skal de nok hæve bundniveauet lidt, så de billigste modeller koster små 30 k. Prisen hører desværre sammen med signalværdien
Kan man se borte fra navnet og in-house værk, mener jeg man får lidt mere for pengene i Omega end Rolex. Jeg kunne nu godt tænke mig at Omega hævede niveauet lidt og kom der deres eget krono værk samt gjorde cal. 8500 til standard i alle automatics
/Mads
Skal Omega op på Rolex niveau i signalværdi og image skal de nok hæve bundniveauet lidt, så de billigste modeller koster små 30 k. Prisen hører desværre sammen med signalværdien
Kan man se borte fra navnet og in-house værk, mener jeg man får lidt mere for pengene i Omega end Rolex. Jeg kunne nu godt tænke mig at Omega hævede niveauet lidt og kom der deres eget krono værk samt gjorde cal. 8500 til standard i alle automatics
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)