12-06-2008, 10:12 PM
Støtter Stefans indlæg til tritium og ældning, men det er nu ikke kun sollys og hvor udsat det sidder, der gør forskellen. Jeg har set mange Rolex ure hvor patineringen mellem skivemarkeringer og visere var markant forskellig trods begge var de oprindelige. Så der må også være andre faktorer som feks. tritiumblandingen der kan gøre forskelle.
Men jeg aner ikke hvad det præcis er. Men patinering er en svær størrelse som er umulig at kontrollere
Priserne starter omkring de 22 k og op til 26-27 k for et flot eksemplar. Med boks og papirer er prisen ca. 10-15 k højere. Gå efter et af de flotte og betal det de koster. de sidste 2-4 k er givet godt ud og man bliver bare gladere for et flot eksemplar end et med irrede visere og grim skive...
/Mads
Men jeg aner ikke hvad det præcis er. Men patinering er en svær størrelse som er umulig at kontrollere
Priserne starter omkring de 22 k og op til 26-27 k for et flot eksemplar. Med boks og papirer er prisen ca. 10-15 k højere. Gå efter et af de flotte og betal det de koster. de sidste 2-4 k er givet godt ud og man bliver bare gladere for et flot eksemplar end et med irrede visere og grim skive...
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)