03-08-2008, 11:31 PM
Baun Skrev:S i Seamaster kan skrives på adskillige måder og være originalt.
Af ukendte årsager har Omega været langt mere restriktiv når det handler om skrift på Constellations.
Tak - den har jeg skrevet mig bag øret til senere brug
Citat:Jeg kan bestemt bedre lide et smukt redailet ur end et ur med en ulækker beskidt eller skjoldet skive. Det er ret få skiver med patina jeg finder bevaringsværdige - men jeg har et par stykker, som jeg næsten holder mere af end hvis de ikke havde været patinerede!
vh Baun
Det kan jeg godt følge dig i, Baun.
I min opfattelse (og det kan godt være mig, der blander tingene sammen), så er der forskel på en "redial" og en "restaureret skive".
I mine øjne er en "redial" et mislykket forsøg på at få skiven til at se velholdt og original ud, mens en "restaureret skive" er et forsøg på at genskabe skiven så nøjagtigt som muligt, som den originale.
Hårfin forskel og formentlig ikke en "horologisk korrekt" skelnen - og måske bare "ordkløveri", når det kommer til stykket
Men jeg ved, at hvis jeg købte uret på billedet, så ville jeg ærgre mig over de små unøjagtigheder, der er på skiven, hver gang jeg tog det på !! Og den følelse er ikke de §800-1000, som det formentlig ville koste mig at købe uret, værd !!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)