25-09-2008, 10:29 PM
hannover_dk Skrev:DJmon Skrev:Men jeg synes nu ikke alt gammelt er funky
men jeg har da sådan en sag der absolut må være funky farverne skifter via et sindrigt snore og prisme system . meget syret
Det er en rumklangsenhed.
Ikke bare ringeste antydning af Funky om man ser alle internet leksika - men YES super lækker sag - B&O båndoptager + rumklangsenheden- med den tids fine teknik - absolut en man gerne ville eje - men slet ikke funky![]()
Funky skal være på tværs - selv af sin tid - skal "lugte" lidt - give et lille gib - meget specielt - out of the normal (fra sin tid) - gerne kombinerende ting som ikke normalt kombineres - tider og materialer som ikke hører sammen - osv
rumklangsenheden - måske med farverne -
vh
Funky kan måske også var et design der i den grad er på tværs af designet i dag ?
var ikke så unikt dengang men skriger på opnærksomhed idag
Men ja misbrugt i mange sammenhænge.
Min Beocord er ikke funky bare sjov og velholdt. måske lidt også et stænk nostalgi
"med den tids fine teknik" tja de må alligevel have haft fat i den lange ende den sansui er næste 40 år og virker perfekt. men det samme kan man jo sige om ure:-)
man skal bare huske at sådan en sansui sag måske kostede en halv månedesløn. men god matertrialer
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)