26-09-2008, 10:07 PM
Stort indlæg også i kvalitet tak
Ja rotoren ligner ganske meget en citronhalvmåne - og ligger op ad 1020 serien fra Omega - sådan lige i hovedet.
Den der med plastik? Ja der er faktisk en del værker - også Vljoux som benyttede plastik dele. Mig bekendt var de ikke billigere at fremstille - jeg tror plast i mindre mængder koster det samme som stål - det var helt enkelt opfattelsen, at fleksibiliteten og konsistensen af plastikken var bedre end stål til præcis de del (ofte del af pusher og kronograf reset funktioner.
Lemania 5100 er som mange beskriver det - LANGT fra kønt - men effektivt -
Hvordan er det nu- Kører den store sekund viser med rundt hele tiden eller er den kronograf sekundviser?
Naturligvis skulle du ha et sådan eks med i din samling. Gad godt se den en dag
VH
Ja rotoren ligner ganske meget en citronhalvmåne - og ligger op ad 1020 serien fra Omega - sådan lige i hovedet.
Den der med plastik? Ja der er faktisk en del værker - også Vljoux som benyttede plastik dele. Mig bekendt var de ikke billigere at fremstille - jeg tror plast i mindre mængder koster det samme som stål - det var helt enkelt opfattelsen, at fleksibiliteten og konsistensen af plastikken var bedre end stål til præcis de del (ofte del af pusher og kronograf reset funktioner.
Lemania 5100 er som mange beskriver det - LANGT fra kønt - men effektivt -
Hvordan er det nu- Kører den store sekund viser med rundt hele tiden eller er den kronograf sekundviser?
Naturligvis skulle du ha et sådan eks med i din samling. Gad godt se den en dag
VH
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)