21-08-2012, 10:09 PM
baun Skrev:Så må vi vist have præsiseret hvad en sliddel er. Jeg mener alt kan jo slides, men visse dele forventer man slides og skal skiftes med et mellemrum. Holder de ikke i en rimelig periode må man formode de havde en fabrikationsfejl.
Heller ikke sliddele må indeholde fabrikationsfejl. Hvis et bildæk på en ny bil har en fabrikations fejl dækkesden så ikke af garantien. det tror jeg den gør.
vh baun
Kan godt lide du siger tror Per,
første gang sagde du at selvfølgelig er der da dækning på en sliddele,
man skal passe på med at love noget i sager som denne selvom det er omkostningsfrit.
Alt det her handler om som jeg ser det at bevise at remmen muligvis har haft/havde en fejl ved købs tidspunktet,
og forhandleren har ligesom meldt ud hvad han holder på hvad der er rigtigt eller forkert skal jeg ikke gøre mig klog på,
købeloven er dog ganske klar inden for de første 6mdr har forhandleren bevis retten (derfor hedder de garanti) jeg tror desværre bare ikke
det i dette tilfælde er nogen garanti for at du få en ny rem uden beregning ud fra hans udmelding.
Du kan så vælge at gå videre med sagen det vil jeg helt lade være op til dig selv
Yoshikazu Akahane. 28/+50.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)