02-10-2008, 12:05 AM
Baun Skrev:Hvad siger i så til denne - er det mon en smuk bevaret skive fra 1966 eller en redail
.
.
.
vh Baun
Pyha, den er svær - hvis det er en redial, så er den virkelig godt lavet !!
Men for mig ser det ud som om, at "swiss made" i bunden af skiven er placeret lidt for langt fra kanten af skiven - og bogstaverne virker måske en lille bitte smule for "fede". Det ser ud som om, at der er lidt længere afstand mellem "m" og "a" i ordet "made" end der er mellem de øvrige bogstaver. Umiddelbart kunne det næsten ligne en original velbevaret skive, hvor man efterfølgende har påmalet "swiss made", hvilket dog ikke vil give nogen særlig mening.
Udover det, kan jeg ikke umiddelbart få øje på noget - stjernen er placeret perfekt. Cross hair er som det skal være, nøjagtig i forhold til klokken 12, 3, 6 og 9 og går hele vejen igennem, bortset fra at den ikke fortsætter på den anden side af datovinduet ........... men jeg ved ikke, om det har nogen betydning.
Sekundmarkeringerne er med nøjagtigt ens mellemrum og sidder korrekt i forhold til timemarkørerne - noget som ellers ofte afslører.
Omega symbolet og logoet sidder også korrekt og teksten nedenunder er med de rette typer. Rammen omkring datoen er korrekt facetslebet, hvilket dog ikke nødvendigvis har betydning for om det er en redial, men mere er et "tell" hvis det er en fake.
Ordet "Constellation" er også med de rette sving på "n" og "s" og man har husket at sætte streg over "t" (men korrekt kun så tværstregen går til den højre side) og at sætte prik over "i".
Hvis jeg skulle sige noget ellers, så tror jeg at sekundviseren er uoriginal, idet den er for kort. Jeg mener, at den skal være så lang, at den lige netop når ud til sekundmarkeringerne.
Nu håber jeg så bare, at jeg har ret - og hvis ikke, så undskylder jeg for at have gjort din flotte Constellation uret ............ for den ER flot, redial eller ej !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)