02-11-2008, 02:50 PM
Tommy Munk Skrev:Der er ikke tiretteskruer i cal. 550 serien, derfor kan du ikke finde den.
Der sidder en stålstift i kanten af platinen, ca. 1mm til venstre for stilleakslen, når kronen peger imod dig, den skal trykkes let ned (maks 1 mm). Samtidig trækkes let ud i kronen.
mvh
Tommy
Tak til Tommy for den korrekte oplysning. Jeg læste beskeden i formiddags; efterfølgende har jeg fået sat sekundviseren fast og kronen på plads igen.
Imellemtiden viser det sig at uret - som har ligget henlagt i et års tid pga. problemet med sekundviseren - tilsyneladende ikke vil gå efter hensigten når man trækker det op/laver bevægelser med det.
Det lader sig sagtens gøre at dreje kronen på vanlig vis med den virkning, at hhv. de to sølvfarvede blanktskinnende tandhjul forrest i værket roterer - og at både det til nummer to tandhjulet hhv. underliggende og hhv. det ovenfor messingfarvede sidetandhjul roterer efter hensigten; men så sker der ikke mere? Er der nogen der tør komme med en råd?
Mht. al den negative kritik jeg modtager, så vil jeg gerne være fri for den: Jeg hár forstået at det er dristigt og avanceret at være 'hobby-urmager' - men det er jo også for nogle af os en den af udfordringen!
Mvh. Thomas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)