14-11-2008, 05:07 PM
KlausM Skrev:Nej Peter det er netop det jeg ikke er og holder mig derfor til den "nemme" løsning ved at jeg påstår uret er fup og fidus for jeg har ikke set bevis for at det er ægte. Jeg vil aldrig kunne verificere at uret er ægte uanset om jeg har det i håndet, skiller det ad eller tager ned til Rolex med det. Men når man påstår som du at man ved blot at se på uret kan se om Rolex har leveret til US Navy den er for langt ude.Der er jo næppe tvivl om at kassen viserne, værket er fra tiden og er 100% ægte Rolex. Tvivlen kommer vel først og fremmest ang. skiven. Hvis den er nygjort, så vil jeg ikke udelukke at man kan se det hvis man åbner uret - men er den en del år gammel og i øvrigt bortset fra lille del af teksten ægte Rolex, så tror jeg heller ikke det hjælper at have den i hånden.
Din formulering lader to muligheder stå åben, ja eller nej, men hvad tror du selv sandsynligheden er for et ja? Hvad ville du have svaret TV2 hvis de havde spurgt dig? Ekspert eller ej du ville med 99.9% sikkerhed have svaret nej til ægtheden så lad være med at lade muligheden stå åben. Men lad os høre hvad du ville have undersøgt havde du haft uret i hånden.
Lad mig spørge om du har læst om uret og dets oprindelse før eller set en eller anden form for dokumentation eller andet. Jeg vil meget gerne se det.
Mvh
Klaus
En del af de tvivlsomme - og her er det jo ikke kun Rolex, laves med original skiver som overordentlig dygtigt påføres en variant som ser ud til at være fra tiden - også i lup -
Jeg ville ikke bare tage det at Peter havde haft det i hånden og sagde det var originalt for tilstrækkeligt, jeg ville ha noget dokumentation for at en sådan sag havde eksisteret.
Akvariefisk kan gives meget specielle foderblandinger, og derved fremstå som helt nye varianter, fanget i en biflod til Rio Negro og koste en masse - og farven kan holde laaang tid - eksperten kan tælle skæl og alt og erklære dem ægte, men samme sag. Det må dokumenteres at de findes der ud i det vilde - med fangssted og videnskabelig dokumentation. desværre vil verdens ofte snydes.
Underligt i øvrigt at ikke Rolex har en vintage afdeling hvor man relativt let kan besvare om et sådanne ur er leveret, men de må ikke finde det umagen værd, og klarer sig jo også uden
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)