15-11-2008, 03:30 AM
Mads Gjødesen Skrev:At nedgøre Peters urviden og mene at han ikke bør udtale sig som fagmand til pressen, hvis han ikke kan verificere dette ur, mener jeg er en voldsom udmelding. Jeg kender personligt og har stor respekt for hans viden. Peter har udtalt sig om åbenlyse fakes udbudt på en auktion der sælger krudt og kanel. Det er ikke så svært at spotte dem ud fra billeder.Mads - du bør være for stor inden for dette, til at lade dig irritere af at nogen stiller spørgsmål ved det ene eller andet. Jeg har godt set du har været urimeligt behandlet, og der er en ny og lidt hård tone herinde sommetider, men du er for stor til at skulle tage det til dig.
Det omtalte Rolex har muligvis en fake skive, men jeg fastholder nu min påstand om at Patrizzi og Co ved en del om ure, så jeg går ud fra de har gjort deres hjemme arbejde ordentligt. Der er lavet mange sære ting hos Rolex gennem tiden og de fleste vintage modeller er lavet med et hav af forskellige skivevarianter. Nogle ofte kun med et år eller to på bagen.
Nå jeg vil ikke afgøre skivens originalitet. Dertil ved jeg for lidt om Rolex.
/Mads
Kritik af Peter eller Patrizzi? Jamen jeg forstår nok at man synes det er lidt i overkant at mene at man kan klare alt ved at have uret i hånden, men vil slet ikke udelukke Peter kan. Visse "numre" er bare så veludførte - at det ikke nødvendigvis er nok at det SER ægte ud
Jeg ved intet i denne sag, men ved dog at det er klogt at være opmærksom hvis noget HELT nyt Rolex pludseligt dukker op, US navy mærkede, uden nogen som helst tidligere dokumentation for det.
Det betyder ikke at det ER snyd, men risikoen er så stor, at hvis nogen skal give 100K + for det skal det ske en rimelig risiko eliminering, Begrundelsen fra Peter med at være godkendt af TV2 eller hvad det var, duer slet ikke for mig - men jeg er ikke i tvivl om at Peter kan meget.
Tag dig ikke af at der er folk der skiver så det virker uvenligt, det tænder også mig af, og vi har mistet gode debat deltagere på det så det har battet noget før - men "come- on" der skal jo være plads til den type modstand.
Jeg synes vore til tider jomfruelige moderatorer kan stoppe og låse en tråd om soldaters momsfrie køb, men i øvrigt gir fanden i tonen ofte. Nå det er nok ikke nemt at vurdere heller
Kom nu med for fuldt igen,- Det er muligt andre synes det kører fint som det er - jeg er lidt halv ked af den tone som fremkommer lidt for ofte - men gi fxx i den og hold debatten igang.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)