15-11-2008, 06:51 PM
hannover_dk Skrev:Mads - du bør være for stor inden for dette, til at lade dig irritere af at nogen stiller spørgsmål ved det ene eller andet. Jeg har godt set du har været urimeligt behandlet, og der er en ny og lidt hård tone herinde sommetider, men du er for stor til at skulle tage det til dig.
Kritik af Peter eller Patrizzi? Jamen jeg forstår nok at man synes det er lidt i overkant at mene at man kan klare alt ved at have uret i hånden, men vil slet ikke udelukke Peter kan. Visse "numre" er bare så veludførte - at det ikke nødvendigvis er nok at det SER ægte ud
Jeg ved intet i denne sag, men ved dog at det er klogt at være opmærksom hvis noget HELT nyt Rolex pludseligt dukker op, US navy mærkede, uden nogen som helst tidligere dokumentation for det.
Det betyder ikke at det ER snyd, men risikoen er så stor, at hvis nogen skal give 100K + for det skal det ske en rimelig risiko eliminering, Begrundelsen fra Peter med at være godkendt af TV2 eller hvad det var, duer slet ikke for mig - men jeg er ikke i tvivl om at Peter kan meget.
Tag dig ikke af at der er folk der skiver så det virker uvenligt, det tænder også mig af, og vi har mistet gode debat deltagere på det så det har battet noget før - men "come- on" der skal jo være plads til den type modstand.
Jeg føler mig slet ikke personligt angrebet, men syntes måske tonen er lidt hård nogen gange. Jeg har måske misforstået her? I det jeg skrev mente jeg at det er to vidt forskellige ting at verificere en kopi fra kina og så det omtalte Rolex. Kina uret er let at spotte på billeder hvilket Rolex´en ikke er.
Jeg er enig i at der er mange tvivlsspørgsmål ved Rolex uret og bestemt heller ikke garanti nok til at jeg ville bruge penge på det. Desuden enig i den slående lighed med en alm. hvid 1680 skive. Men at 2-3 stk. her på forumet går ind og stempler det som fake på baggrund af et par billeder syntes jeg måske også er mangel på dokumentation.
Jeg ved ikke hvordan sagen kan lukkes uden tvivlere, men det ville nok kræve en udtalelse fra Rolex. Det kan også bare jeg er for naiv og stoler for meget på Patrizzi og Co. eksperter. Jeg er nok bare forsigtig med at be- eller afkræfte originaliteten på baggrund af et par billeder og det samme ved jeg Peter er. Derfor skrev han at han som minimus skulle have uret i hånden for at vurdere det.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)