20-11-2008, 04:48 PM
Jeg har med posten idag modtaget en nyindkøbt Seamaster 300.
Uret er specielt fordi det er bygget op af originale dele og med et værk, som selvfølgelig også passe i og til det Refner 165.024 som uret er. Værket er cal. 552 2249xxxx - altså fra ca 1965, hvilket også matcher hvornår uret kunne være fremstillet!
Men det har altså kun eksisteret som "dette ur" i måske 10 år.
Delene er selvfølgelig originale og NOS.
Min samling er rummelig og jeg synes det kunne være morsomt også at have sådan et ur i samlingen!
Kontrasten er jo den Seamaster 120 som jeg solgte for nogen tid siden - den var på alle måder autentisk - og det kunne ses og nydes! Denne er flot som ny - og det kan også nydes.
Det ene udelukker ikke det andet.
Nå men her er det:

vh Baun
Uret er specielt fordi det er bygget op af originale dele og med et værk, som selvfølgelig også passe i og til det Refner 165.024 som uret er. Værket er cal. 552 2249xxxx - altså fra ca 1965, hvilket også matcher hvornår uret kunne være fremstillet!
Men det har altså kun eksisteret som "dette ur" i måske 10 år.
Delene er selvfølgelig originale og NOS.
Min samling er rummelig og jeg synes det kunne være morsomt også at have sådan et ur i samlingen!
Kontrasten er jo den Seamaster 120 som jeg solgte for nogen tid siden - den var på alle måder autentisk - og det kunne ses og nydes! Denne er flot som ny - og det kan også nydes.
Det ene udelukker ikke det andet.
Nå men her er det:

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)