20-11-2008, 11:35 PM
3F Skrev:Finanskrise eller ej - hvis vi ikke læste aviser, hørte eller så nyheder var der rigtig mange som ikke anede at der var krise.Eller slåskampe i Irak og Afganistan - forurening som måske ændrer meget - tsunami i Asien osv - surt med de aviser
Jeg tror ikke man skal undervurdere den krise her. Det kan vi have helt forskellige meninger om og ikke ane hvem der har ret før end om 10 år - men jeg tror den stikker dybt og at der bliver mange flere der bliver fattigere end nu, end rigere end nu.
Mange vil have mistet rigtigt meget af deres pensions opsparing - uanset det er i huse, aktier eller de fleste andre værdier - (jeg tager ikke ure/møbler/ antikviteter som seriøs hoved pensions opsparing for ret mange - det skal så være rimeligt let omsættelige samlinger med værdier på 4-8 Mio for mange af os, og det har vi ikke overblik og evner til - det er sjove tilskud og ikke meget andet)
Alt i alt kan det være første del af det store skift JEG tror vil komme mellem et rigt Vesten og dybt forarmet asien.
En sidegren kommer til at være, at Kina og Far East generelt - nu i flere år har vendet sig til at være vores alles fabrik, men Mio af ansatte på lønningslisten.
Hvis de nu ryger ud af arbejde - når vi alle skærer ned på indkøbet - så kommer 100 tusinder og atter 100 tusinder på gaden i voldsomme protester - uden A kasse o.s.v. Det får Kina og lignende lande, til at kontrollere, at deres priser holdes i ro, så produktion kan fortsætte, og det kan give en lille ny kick start for os alle
Fy hvor dybsindigt - og jo bare mit gæt
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)