21-11-2008, 02:09 AM
jacob jensen Skrev:Sorry mads ikke sart men ikke så driftsikkermin fejl
Jeg skrev:
...at de er finere konstrueret end Rolex, men langt fra så driftssikre og stabile.
Dermed mener jeg i forhold til Rolex. Vi er vist så godt som enige
Du må ikke glemmer at AP faktisk tidligere ejede en stor andel af JLC og på det tidspunkt brugte dem som værkudvikler af samme grund. Jeg tror det er en af grundene til det store slægtsskab mellem AP og JLC. På det tidspunkt var JLC heller ikke på samme niveau som i dag med egne ure. Tidligere var niveauet hos JLC et pænt stykke under AP, VC og PP. Her anså man ikke JLC som en konkurrent for de tre store, men blot en værkudvikler. Finishen på deres ure var slet ikke på niveau med de tre store.
Forskellen er i dag mindre og JLC langt mere selvstændig end dengang. Så nok har de en fin fortid, men den ligger fortrinsvis i værkudvikling frem for egne ure hvis vi taler high-end niveau. Desuden topstyret af bla. AP.
Fremover tror jeg vi kommer til at se mindre leverancer af værker til andre fra JLC og derfor en stærkere promovering af egne ure med in-house. Så et mere selvstændigt JLC end vi kendte dem i 50-70´erne.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)