23-11-2008, 03:08 PM
Jeg vil nok lade mine servicere hvert 7-10 år, men umuligt at sige generelt. Jeg har feks et AP med et temmelig fint værk, som blev serviceret for tre ur siden. Jeg bruger vel uret 2-3 dage om måneden. Resten af tiden ligger der stille. Derfor er der ikke meget slitage og olien tører ikke ind da det trods alt er igang nu og da. Jeg tror godt uret kan holde mindst 10 år sådan uden service.
Bruger du derimod uret dagligt som every-day-beater ville jeg nok lige sende det forbi en urmager efter 6-7 år. Et hurtigt kig og en amplitude måling kan let afgøre om det trænger. Her er Jørgen, Bo og Peter måske de bedste til at gøre dette. De aut. forhandlere har måske en tendens til bare at servicere for at være på den sikre side.
/Mads
Bruger du derimod uret dagligt som every-day-beater ville jeg nok lige sende det forbi en urmager efter 6-7 år. Et hurtigt kig og en amplitude måling kan let afgøre om det trænger. Her er Jørgen, Bo og Peter måske de bedste til at gøre dette. De aut. forhandlere har måske en tendens til bare at servicere for at være på den sikre side.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)