24-11-2008, 04:02 PM
Baun Skrev:makita Skrev:tror at punkterne hvor tyndt det er/tekniske løsninger går lidt hånd i hånd og af og til "prikker" til punktet holdbarhed. Det kræver vel yderligere tekniske løsninger for at kappe endnu en kvart mm af højden og derfor er netop det punkt blevet en målbar ting for hvad man som manufakturer formår, hvilket er temmelig faktuelt. Den der har lavet det tyndeste værk har ligesom smidt handsken og sagt stik den!! Jean lassalle´s 1,2 mm hvis alternative tekniske løsninger tæller med med deres kugleleje konstruktion?, Audemars Piguet 1,32 mm med deres konventionelle lommeursværk fra 1925. Hvis man på samme hvis skulle konkurrere på robusthed/holdbarhed ville Big Ben vel vinde det slag, men selv Arnolds håndled er lige klejnt nok til den sag.
Både og .... man kan vel godt forestille sig at:
En producent satser på det robuste og laver et pænr værk til 4 K
En anden satser på det elegante, fine og lette og laver et minder robust værk til 4 K
Men at et tredie laver et værk der slår begge de 2 på alle punkter - men koster 8 K
Hvis det må koste kan man vel nok lave det!
vh Baun
Det tror jeg faktisk ikke jeg kan forestille mig. Ved robust forstår jeg massivt i udførelse af enkeltdele holdt i et så fåtal som muligt, jo færre bevægelige dele, jo færre fejlkilder. en 1 centimeter tyk rotor fra citizen holder til mere end en 0,5 mm fra AP, selv om sidstnævnte nok er dyrere og også dyrere at fremstille. Prislappen kan næppe ændre ved fysiske realiteter i det tilfælde!!
Min Citroen c1 kostede knap 110 k og så har motoren vel kostet 30-40 k, den kan køre rigtigt langt på literen 24 km ved landevejskørsel men er ikke dælens hurtigl
Min ønske bugatti veyron kan køre rigtig stærkt over 400 km/t men så er den også lidt slugen kan bælle så den kun farter 3 km/l.
first thing first, motorerne koster IKKE 40 k og 40 k, snarere 40 k og 4 mill. De kan HVER sin ting og sidst nævnte er dyrere at kunne. Det er desværre ikke mig der har bestemt reglerne derfor.
Derfor efterlyses en motorproducent som for 4 mill og 40 k kan fixe en motor som kan køre +400 km/t og +24 km/l ham finder du lige baun, så tror også jeg på mirakler

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)