24-11-2008, 08:00 PM
nå men så kan jeg jo sikkert spare en masse skillinger næste gang mit ur skal til service, ved at anmode om der kun proppes luftolie i efter rensning så slipper jeg for udgifter til service fremover overhovedet, nej spøg til side, men jeg er stadigvæk af den overbevisning at der findes en grund til at værkerne olieres, og at olien ditto har en vis levetid, hvor den yder optimalt, og at ej optimalt ydende olie øger friktion og slitage, stort set synkront med et biltilfælde. Var jeg den lykkelige ejer af et el primero værk, ville nok også få det lidt oftere olieret end andre værker, ikke nødvendigvis totaladskillelse, men omkring balanceakslen. Samtidig vil jeg dog medgive at producenterne uden tvivl sætter intervallet lavt for at dække sig ind. Og til sidst vil jeg også mene at der må være forskel på om det er et AP cal.2003 og et AP cal.2001/2002 begge high end, hvad angår skrøbelighed. Husker ikke at jeg fik sagt noget om i tal hvor hyppigt værket bør serviceres, men et cal.2001/2002 ville jeg roligt lade gå 2-3 år længere end et cal.2003

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)