24-11-2008, 10:43 PM
RWH Skrev:Jeg overvejer stærk et Speedmaster og har i den forbindelse brug for et godt råd.... Hej Rasmus - og velkommen til.
Jeg vil gerne høre et bud på, om I vil anbefale, at jeg ”nøjes” med model 3570.50.00 med ”Caliber Omega 1861” og “Hesalite crystal” eller skal jeg rykke en model op til 3573.50.00 med ”Caliber Omega 1863” og ”Scratch-resistant sapphire crystal with anti-reflective treatment on both sides”?
Så vidt jeg kan se, er der ca. 5000 kr. forskel i pris, hvilket jeg umiddelbart synes er meget (og således taler for at jeg køber model 3570.50.00) , men jeg er i tvivl og vil derfor gerne høre et par ekspertudsagn eller erfaringer med de respektive ure
Mvh og på forhånd tak,
Rasmus
Personligt ville jeg ikke have vanskeligt ved at vælge. Men nu er det jo dig, der står i vadestedet.
Her er blot mine egne erfaringer og holdninger.
Modellen med hesalit 'glas' er nærmest den oprindelige Speedmaster, og ville af denne grund være mit valg.
Selv har jeg en 3572.50.00 med hesalit 'glas' og glas bagkasse. dvs. den er ikke en "Saphire sandwich"
Den opfyldte bedst min passion: Originalitet og et kig ind til det prægtige maskineri.
Om forskellen i ridsefasthed mellem hesalit og safirglas er der skrevet stolpe op og stolpe ned.
Hesalit ridses langt lettere end safirglas. Tilstrækkeligt hårdt påvirket kan safirglas splintres.
Til gengæld er det en smal sag at fjerne ridser i hesalit.
Endnu engang velkommen til, og held og lykke med dit valg.
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)