22-12-2008, 09:51 PM
MortenKoch Skrev:Morgan Jones Skrev:Mads Gjødesen Skrev:thomase Skrev:Morten,
Som bekendt er der både en udbudsside og en efterspørgselsesside i sådant et regnestykke. Den ene side bestemmer Rolex i nogen grad, mens den sidste mere eller mindre er uden for deres kontrolfelt.
Ikke destro mindre har brugtprisen det med at være afhængig af nyprisen også. Hvis prisen på et nyt ur stiger 10 k fra dag til dag vil det smitte af på brugtprisen. Det kan vel sammenlignes lidt med brugtvognspriserne.
/Mads
Det ekstremt lave engelske pund har skævredet priserne de sidste 3 ugers tid. Når de sætter priserne op i UK, normaliserer det sig.
M
lad mig så høre - tror du at det gælder hele vejen rundt i Rolex sortimentet, eller tror du at der er nogle modeller der bliver "hårdere" ramt af en prisregulering i England end andre? Vides det egentlig hvor meget listepriserne hæves med i England, eller er det stadig gætterier?
- Morten
Den procentvise stignin i UK vil være rent gætværk, men det er fuldkommen normalt at de sikrer CHF priserne ifht. et givent lands valuta. Jeg kan huske det er sket ihvertfald 2 gange i USA inden for de sidste 5 år. Et rimeligt gæt er vel 10-15% da det modsvarer droppet i GBP siden sommer. Modelmæssigt plejer det at være over hele linjen. Der plejer kun at være ro om de absolutte topmodeller (som alligevel ikke er super følsomme for kurs svingninger da rabatterne der ydes klart overstiger en kurs difference).
Husk at Januar generelt resulterer i et større udbud af ure da forhandlerne (worldwide) holder på varerne i december. Jeg er sikker på at mange vil sige "uha uha, finanskrise!" men lad os nu se....
Mvh Morgan
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)