06-02-2009, 10:12 PM
Hej Ib,
Jeg synes umiddelbart den ser god nok ud. 168.005 er efter al sandsynlighed det rigtige ref. nr. for dette ur. Det som der advares om i den side du linker til, er falske kasser og skiver som sælges i Asien. Skiven på uret ser jo patineret ud, og kassen har lettere brugsslitage - og værket passer også til en Constellation fra 1966. Ud fra min opfattelse er der ikke noget ved uret som skulle få mig til at råbe vagt i gevær (altså hvis man kan leve med patinaen på skiven, som er lidt svær at bedømme entydigt ud fra de smågnidrede fotos - kan sagtens være både værre og bedre i virkeligheden).
Jeg har klippet følgende fra Omega's side om modellen:
Constellation - Calendar
Gents' leather strap
Reference
ST 168.0005
International collection
1962
Movement
* Type: Automatic chronometer certified
* Caliber number: 561 / 564
* Cal. 561
24 jewels, created in 1958
Cal. 564
24 jewels, created in 1965
Both with central sweep-second hand
Functions
Date, Chronometer
Case
Stainless steel
Case back
* Screw-in
* Full metal
Dial
"Pie-pan" type, De Luxe version with hand-rivetted gold hour markers and "Dauphine" gold hands.
Crystal
Armoured hesalite
Bracelet
Leather
Water resistance
30 meters
---
Tommy
Jeg synes umiddelbart den ser god nok ud. 168.005 er efter al sandsynlighed det rigtige ref. nr. for dette ur. Det som der advares om i den side du linker til, er falske kasser og skiver som sælges i Asien. Skiven på uret ser jo patineret ud, og kassen har lettere brugsslitage - og værket passer også til en Constellation fra 1966. Ud fra min opfattelse er der ikke noget ved uret som skulle få mig til at råbe vagt i gevær (altså hvis man kan leve med patinaen på skiven, som er lidt svær at bedømme entydigt ud fra de smågnidrede fotos - kan sagtens være både værre og bedre i virkeligheden).
Jeg har klippet følgende fra Omega's side om modellen:
Constellation - Calendar
Gents' leather strap
Reference
ST 168.0005
International collection
1962
Movement
* Type: Automatic chronometer certified
* Caliber number: 561 / 564
* Cal. 561
24 jewels, created in 1958
Cal. 564
24 jewels, created in 1965
Both with central sweep-second hand
Functions
Date, Chronometer
Case
Stainless steel
Case back
* Screw-in
* Full metal
Dial
"Pie-pan" type, De Luxe version with hand-rivetted gold hour markers and "Dauphine" gold hands.
Crystal
Armoured hesalite
Bracelet
Leather
Water resistance
30 meters
---
Tommy

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)