kopi eller ???
Hej Ib

Umiddelbart vil jeg tro den er god nok. Grunden til, at jeg mener det er, at der findes en del Omega Constellation ure fra 1966-1968 netop med lænke og cal. 564 værk (Jeg har selv en fin udgave, se foto). Yderligere har uret den originale constellation krone, hvilket vil sig en krone, der ikke er så tyk som de nye man kan få i dag. Endelig er det sjældent man ser patinerede skiver i kopiure.
Der er dog ingen tvivl om, at du med de dårlige billeder tager en chance. Kan du leve med patinereringen kan det være en god chance.
Endelig er billeder ikke alt. Teksten er faktisk meget vigtig på ebay. Her står der jo at alt er originalt. Teksten er faktisk meget præcis. ebay har en god købersikring. Umiddelbart er du sikret med 200 euro fra ebay selv. Yderligere er ebay faktisk meget behjælpelige, hvis du klager. Jeg købte på et tidspunkt et ur, hvor billederne var dårlige, men teksten god. Uret var bras og jeg klagede først til sælger, der afviste mig på en meget uforskammet måde. Derefter klagede jeg til ebay, der straks oplyste mig om 200 euro garantien (Jeg havde dog givet 450 euro). Dernæst ruskede ebay sælger, der pludseligt vendte tilbage en måned efter og sødt meddelte mig, at han gerne ville tage uret tilbage. Jeg sendte uret og fik pengene tilbage. Sælgerne bliver holdt op på salgsteksten af ebay. På rigtig mange ure på ebay står der ikke om f.eks. skiven er original. Der gives blot en beskrivelse af skiven. Regel nr. 1, hvis der ikke står at skiven er original (og gerne oprindelig) er det altid en redial, repaint etc. Ofte står der faktisk i beskrivelsen at det er en repaint, netop af samme beskrivelsesgrund som ovenfor beskrevet. Man skal således være god til at se på billeder, men også god til at læse på ebay. Der findes mange gode omegaer på ebay, men langt flertallet er repaints, franken eller kopier. Prisen for det ur du har kik på vil typisk blive mellem 270 og 350 Euro. Måske mindre p.g.a. de dårlige fotos.

Prøv at købe det. Cal 564 er noget af det bedste omega har lavet. Et nyt ur med tilsvarende kvalitetsværk ville i dag koste 20-30.000 kr. Det du så kan gøre, når du har fået uret er at få det verificeret hos en vintageurmager. Siger han at det er fake får du en erklæring fra ham, kontakter sælger og forsøger at få handlen til at gå tilbage. Er det umuligt klager du som nævnt til Ebay.

Good luck!

Hilsen

Bro

İmage
Svar

Beskeder i denne tråd
kopi eller ??? - af ib1340 - 06-02-2009, 07:05 PM
Re: kopi eller ??? - af Certina Fan - 06-02-2009, 10:12 PM
Re: kopi eller ??? - af hannover_dk - 06-02-2009, 10:37 PM
Re: kopi eller ??? - af Bro - 07-02-2009, 01:09 AM
Re: kopi eller ??? - af hannover_dk - 07-02-2009, 01:14 AM
Re: kopi eller ??? - af Peter - 07-02-2009, 03:52 AM
Re: kopi eller ??? - af ib1340 - 07-02-2009, 11:17 AM
Re: kopi eller ??? - af hannover_dk - 07-02-2009, 01:57 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)