02-03-2009, 05:55 PM
Bjørn H. Skrev:og ikke et ord om Bernoulli's lov - -Næh - havde aldrig hørt om den, gad vide hvem der er ansvarlig for at den bliver "overholdt"
Uden at forstå nogen større dyt af formlem er det vel ikke bare det at luften bevæger sig som skaber flyve-even i et fly men nok så meget det at den bevæger (eller flyet gør) sig i kombination med vingens facon, så luften over vingen skal en længere vej end under vingen og derved skaber undertryk som suger flyet op.
Luftens rejse over vinges kan i start og landings situationer på mange fly forhøjes ved hjælp af "slats" som skydes ud/ned ved vinges forkant og øger buen. Det gør at man kan lande og starte med lavere hastighed (mindre luft forbi vingen) end ellers
Nå men det ændrer som ikke ved at det var en ret god artikkel om dykkerure og hvorfor man ikke bare kan regne med det der står på dem.
Jeg synes stadigt ur industrien burde ha en bedre beskrivelse end den der statiske og teoretisk mulige måling som eks. deres 10 Bar er udtryk for. En beskrivelse som tydeligt viste om de anser og garanter uret for sikkert for 100 virkelige dyknings meter eller kun lidt plasken i overfalden.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)