27-04-2009, 11:23 AM
Sociologen Skrev:Jeg behøver ikke så 'spot on', så vil det være helt forkert, hvis jeg bruger en bred definition og taler om Speedmaster Professional?Det vil være helt OK. Det er så med 861 værk typen som er fint nok og den vil koste 7-10.000 kr afhængig af stand og udstyr og den vil være mekanisk. Om lige 861 var på månen er sandsynligt. 321 værket var det første certificerede og var der, men mon ikke 861 i senere rejser kan ha været det, det var i alle fald også certificeret, og det rækker vel for dig.
Kom til at tænke på, at det kunne være superfedt, såfremt det var muligt at skaffe uret fra Herrens år 1974, da dette er mit fødselsår
1974 skal vel være mulig at finde, men du begrænser dig jo ganske meget. Jeg tror dog hvis du søger bredt og har tid, så finder du det
Man skulle tro efter Omegas generelle nummerliste, at du skal have fat i noget med 38.xxx.xxx som værknummer, men en vis Roman Hartmann som har forsket en del i det siger for netop Speedmaster, at 32.xxx.xxx svarer til 1974 med 861 kaliber (iflg ham er 38 mio serien i kaliber 861 først i 1979). Omega serienumre er lidt et mysterium, og ofte blev de lavet i serier og sat ret tilfældigt i. Du må med andre ord bruge de oplysninger der er tilgængelige og lægge dem sammen med f.eks papirer hvis sådanne findes, og ud fra det bedømme om du synes det er 1974
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)