28-05-2009, 05:55 PM
Tio Malo Skrev:"Ranchero" betyder "farmer" (=farmejer / bestyrer, men er spansk ord brugt udelukkende i Mellem- og Sydamerika). Når det bruges om lavrangerende landbrugsarbejdere, sker det på samme måde som når man kalder en sømand "skipper".Ja jeg læser det også som farmer eller farmejer/bestyrer i de dictionaries jeg kan finde - Mon den forblæstehyrde med knortepinden i knoglet hånd, og et skod bag øret (kom ikke og tal om fordomme) mon havde råd til et sådan ur. (til gengæld fik han nok Tapas -som jo i dag er noget fint)
Der er nu intet nedsættende i ordet som sådant, men generelt er det vist ikke så strømliniet og smart at være bonderøv. Og sådant var det også i 1950´ene.
Cheerio - John
Uanset hvad, jeg ville så gerne ha et helt originalt, men jeg ville sandeligt også gerne ha Loncars, og mon ikke man får et endnu tættere forhold til sit ur, når man sådan har samlet stumper til det. Mads G burde kunne tale med - både med sit fine Rolex og med det ur han ville bygge selv fra bunden, og som jeg vist aldrig så helt færdigt
Er der ikke nogen som kan råde om hvordan Loncar får samme farve (og korrekt bredde - synes den så lidt smal ud) på tritium i viserne så de tæt matcher de utroligt flotte markeringer (omvendt ville næsten være synd, det er markeringernes farve der virker mest korrekt i forhold til gamle patinerede ex jeg har set)
Er det ikke et af de mest sjældne Omega ure (bortset fra visse kronografer) mon, man ser jo næsten aldrig et pænt eksemplar?? Hvor mange lavede de mon over hvilke år??
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)