Købt på Ebay: Omega ref. 135.011 cal. 601 - Red Crosshairs
Jeg er netop blevet højestbydende på en auktion på Ebay over dette ur (sælgers billeder, indtil jeg modtager uret):

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Uret, der formentlig er en forløber (eller "sideløber") til Seamaster 600, har rødt påmalet Omega logo og røde crosshairs og en dejlig enkel og stilren skive, der umiddelbart ser ud til at være original. Jeg er spændt på at se den i virkeligheden, når jeg modtager det.

Uret har en glat bagkasse uden "Seamonster" logoet og er også uden modelseriebetegnelse på skiven.

Der er to hits på ref. nr. 135.011 på Omegas database - det ene er en "sædvanlig" Seamaster 600, men det andet er en Seamaster 600 netop med sort skive med røde Crosshairs og rødt Omega logo identisk til denne (dog med "Seamaster 600" påmalet på skiven over kl. 6.)

İmage

İmage

Ref. nr. 135.011 blev dog tilsyneladende også brugt til modellen, der af nogen er blevet kaldt "Speedmaster Companion" jfr. dette link: http://www.omegacollector.com/collection...anion.html (Geodoc: Måske kunne denne webside være interessant i "Linkcentralen" - det er en ganske pæn samling af Omega ure Icon_e_wink )

Jeg tror dog desværre ikke, at det er en sådan, jeg har været heldig at købe (for en særdeles rimelig pris iøvrigt Icon_e_smile ), idet kl. 12 markeringen ikke svarer til den, der er anvendt på Speedmasteren.

Ifølge dette link, og Omegas database er ref. nr. 135.011 også udover "Seamaster 600" anvendt i "Century" og "Geneve" serierne.

Men da der ikke er nogen seriebetegnelse på dette ur, er jeg i tvivl om hvad det egentlig er jeg har købt (udover at det er et spændende ur, som jeg med glæde indlemmer i min samling, hvis det er originalt) - er der nogen herinde, der kan bidrage med flere oplysninger til, hvad det egentlig er for et ur, som jeg har købt ?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Købt på Ebay: Omega ref. 135.011 cal. 601 - Red Crosshairs - af pbr - 29-05-2009, 07:37 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)