10-06-2009, 08:32 AM
Baun Skrev:Tak for info kox!Velbekomme Baun.
Baun Skrev:Det er nu nok en 2913.Naejj. Det burde det ihvertfald være til prisen, men det kan altså ligeså godt være en 14755'er, som efterfulgte den i start 60'erne. Stadig samme straight lug kasse, skive mv. Eneste forskel er viserne. Men den her har Broad Arrow time viseren og den var kun på de helt tidlige versioner af 2913'eren. Som sagt, det kan vi kun vide med sikkerhed, hvis Lauritz nu tog sig sammen og viste billeder af værk og ref. nr.
Baun Skrev:Men jeg var ikke klar over at der er så meget prisforskel på en tidlig Seamaster 300 og de senere fra 60'erne.Det er der ved at være. Seamaster 300 har været noget undervurderet, men en korrekt 2913 - selv i dårlig stand, tager altså høje priser hjem - men igen, det gør en 2. gen. fra midt/slut 60'erne også...hvis den er i god og original stand. Men der er næsten samme forhold i prisen som mellem en straight lug og twisted lug cal. 321 Speedmaster - alt andet lige. Ift. Speedmasteren er der bare ikke så mange eksemplarer at vælge imellem. Min erfaring er at de er meget mere sjældne, såå....
Baun Skrev:Mente også at standen her ville være et problem. Selv med en ny krans, hvis den kunne skaffes ville det jo devaluere uret noget at det ikke var den oprindelige.Enig, det var også standen der der fik mig til at hoppe af til sidst (selvom jeg kunne ha' brugt fortrydelsesretten som sikkerhed, så var det alligevel for langt ude). Sekundviseren er nu rigtig nok. Man kunne få den både med denne og med den markante "slikkepind" viser.
Kan man skaffe en passende sekundviser mon?
Ja, vi må blive ved med at kigge os omkring

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)