Købt på Ebay: Omega ref. 135.011 cal. 601 - Red Crosshairs
pbr Skrev:Så har jeg endelig fået taget mig sammen til at være lidt kreativ og har taget nogle billeder af min sortskivede Omega 600.

Efter at have fået den hjem og efter at have givet den en aftørring med en klud og en let polering af glasset (der er uden Omega logo graveret) er det mit indtryk, at der ikke er tale om en redial ............ dertil er time og minutmarkeringerne alt for skarpe og regelmæssige - det samme gælder det røde Omega Logo, teksten og korset, der står 110 % lige og skarpt.

Timemarkeringerne er påmalede i Tritium, der stadig i fuldstændig mørke kan lyse ganske ganske svagt, hvis man lader dem op med en skarp lommelygte.
Jeg ville også dømme original med de timemarkeringer. Sjovt at der ikke står Seamaster 600, men - men - men Omega Omega Omega dog - de har ikke haft de mest faste principper. Er den redialet er det mange år siden med de markeringer som helt tydeligt - når man kører billederne op i størrelse, i min optik - er tritium der er reelt ældet - og så er re-dial enten, som de ser ud, over 15 år gammel, eller - som jeg tror, det er helt originalt. Det kan jo normalt ses hvis man ved service ser bagsiden af skiven.

Jeg tror du har fået fingrene i noget rigtigt flot originalt og som ikke er spor almindeligt.

At tritium markeringerne kan lyse svagt hvis de lades med lys i kort tid er helt typisk. Det er ikke tritium men fosfor som stadigt kan lyse i blandingen.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Købt på Ebay: Omega ref. 135.011 cal. 601 - Red Crosshairs - af hannover_dk - 28-06-2009, 12:16 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)