29-06-2009, 10:22 AM
Baun Skrev:Smuk samling med både fokus (vintage Omegaer) og bredde (de øvrige ure) som gør samlingen både spændende og samtidig meget anvendelig i hverdagen.
Hvad er retningen fremover?
har du visse kriterier eller er det blot (og det er fin nok) fra ur til ur du bestemmer dig?
vh baun
Tak skal du have, Baun
Retningen er nok lidt todelt fremover - vintage på den ene side og nutids dykker-tool på den anden side.
I vintage afdelingen er jeg helt afklaret med, at det er Omega der får mit hjerte til at banke - indtil videre er det Omega dress, men det er egentlig rent tilfældigt, at jeg lige er startet dér. Jeg vil meget gerne med tiden udvide min vintage Omega samling til også at omfatte dykkere og militærure.
Men indtil videre synes jeg stadig, at det er spændende at koncentrere mig om dress - målet på kort sigt er, at skaffe mig repræsentanter for så mange serier/trends/calibre som muligt. I første omgang ved at erhverve en repræsentant for f.eks. Constellation, Seamaster, DeVille osv. osv. (gerne måske lidt speciel) og så bygge videre derfra, så jeg ender op med at have små enkeltstående samlinger af hver modelserie indenfor mærket, der kan illustrere modellernes evolution over tid (måske begrænset til 1950-1960érne) - lidt i stil med, hvad du i mine øjne er rigtig langt med at bygge op.
Og senere så måske supplere hver modelserie/årgang med et udvalg af repræsentanter for de anvendte calibre.
Men det vil helt klart være et "livsprojekt", hvilket dog ikke nødvendigvis er en dårlig ting
Den anden del af min samling - "dykker-tool", som jeg i mangel af bedre betegnelse har valgt foreløbigt at kalde den, er og vil til enhver tid være udpræget "lystbetonet". Den vil komme til at omfatte de ure, som jeg tilfældigvis finder attraktive ud fra et aldeles subjektivt kriterie. Hvis jeg skulle opstille et par "ønskeure" i denne kategori sådan lige på rygmarven, så ville det være et Speedmaster "Moonwatch", en Railmaster 41mm og måske en Rolex Seadweller.
Men det er samtidig også den kategori, hvor jeg bliver begrænset mest af min pengepung
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)