Min beskedne samling, som den ser ud pr. d.d.
jacob jensen Skrev:Hvis Rolex kom først med den viser er det design så ikke lige lovligt meget "taget"
af Omega eller er det bare mig Icon_question

Har som udgangspunkt ikke noget imod at ure´af forskellig mærker har design ligheder
urets opgave kan have stor indflydelse på det,men viserne er der hvor man rigtig har mulighed for at give uret/mærkets dets egen udtryk.
Mercedes hands er en gammel sag, også fra mange andre fabrikker - mercedes eller tulip osv. Det har allerede i meget gamle kronografer.
Hvis man overhovedet vil have visere med en større mængde tritium i, så må man lave en opdeling af felterne. Aflange brede visere, vil ofte være delt med et par ribber på tværs for at begrænse den samlede tritium flade. Slutter timevisere med at blive bredere, så vil den næsten altid have ribber. Er den rund i afslutningen, så vil det være mercedes hands, og den tyk men ikke rund, f.eks tager facon som en tulipanblomst, så vil der være ribber som virker ornamentale.

Det er helt almindelige visere, men Rolex har jo på deres sportsmodeller generelt brugt dem meget, så man kunne måske tro det er rolex Icon_e_smile En hurtig søgning på bugten viser med mercedes visere, Tag Heuer - 1000 + 1500 + 2000, Bulova Carevelle (vintage) og 660 (også gammel), Enicar - Ure med ETA 2893-2 GMT har det alle
(og så har jeg ikke nævnt Invicta med Mercedes hands som givet er uret som har stået model for Rolex Icon_redface )

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Min beskedne samling, som den ser ud pr. d.d. - af jacob jensen - 29-06-2009, 07:06 PM
Re: Min beskedne samling, som den ser ud pr. d.d. - af jacob jensen - 29-06-2009, 09:27 PM
Re: Min beskedne samling, som den ser ud pr. d.d. - af hannover_dk - 29-06-2009, 10:15 PM
Re: Min beskedne samling, som den ser ud pr. d.d. - af jacob jensen - 29-06-2009, 11:17 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)