13-07-2009, 06:44 PM
Magnum Skrev:Jeg synes ikke teksterne siger klart at GG er manden bag pie-pan, men han kan godt have været det.Helt enig med jer om usikkerheden. - Der er ikke andet for, end at vi under "internet udflugter", må være på stikkerne, for at opfange yderligere verifikation/afkræftelse.
Den første pie-pan kom i 1952, men 14900 er først fra 1960. GG skal nok have designet skiven på 14900, den er også meget mere stilren i forhold til de første.
Internettet er jo stort, og man kan næsten altid finde svar.
Men det fordømte er IMHO, at skidt og kanel findes side om side, og kan være vanskeligt at skille.
Sidst jeg stødte på fænomenet var under en debat om muligheden for overfølsomhed overfor titanium.
Det satte jeg mig for, at undersøge, og min sandten om jeg ikke kunne finde 16-20 tilsyneladende troværdige referencer på Titanium overfølsomhed.
Problemet var blot, at de citerede hinanden, og strippet ned til grundreferencen, viste denne sig, at stamme fra et dubiøst amerikansk "institut".
... et af dem der mærkværdigvis findes flere af i USA. Et institut "med en sag"; nemlig Titanium overfølsomhed.
Det såkaldte "institut" havde udgivet en tilsyneladende "videnskabelig" rapport, der blev flittigt refereret.
Rapportens kvalitet var af den type, som den indsigtsfulde læser piller fra hinanden direkte under læsning, og vender tommelfingeren nedad overfor.
Ligeledes har noget af vor litteratur om GG lidt slagside, da den er "cirkel inspireret".
Vi må lede yderligere, indtil vi finder en nagelfast krydsreference. - Benytter lejligheden til at ønske god jagt
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)