21-07-2009, 07:55 PM
Mester Skrev:Hej Peter.
Jeg har selv været udsendt flere gange og har ALDRIG haft min Sub med. Af mange grunde men bl.a at man kommer til at fattigt land og sådan et dyrt ur vil være attraktivt for mange at stjæle (evt. hugge hele din arm af) men osse andre soldater kunne blive fristet over evne ! Samtidig ville uret osse være mere udsat for skader end normalt.
Du har måske nok ret ................ og godt at høre det fra én, der har været udsendt og kender til forholdene dernede.
Jeg ville dog ikke være så nervøs for skader på uret - jeg har en stabsfunktion (MJUR) og selvom jeg ikke har tænkt mig at tilbringe alle 6 måneder indenfor hegnet, hvis jeg kan undgå det, så kommer jeg jo ikke til at gå patrulje normalt.
Ridser ville jeg på forhånd have accepteret at uret ville få, hvis jeg besluttede mig for at tage det med. Men risikoen for tyveri er selvfølgelig til stede dernede i højere grad end herhjemme.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)