22-07-2009, 11:28 AM
KlausM Skrev:Hej phrede.Enig i at de gamle lænker ikke er så gode som de nye (komfort vil jeg dog sige er ret ens - men de nye er solidere og låsen lidt bedre måske) - MEN hvis man kan få uret med den originale lænke frem for den nyere replacement, så ville jeg til en hver tid tage det - det vil dog normalt koste ekstra - og så må man jo ud i andre afgørelse, men lige over - helt klart tage den originale - som er ganske flot med sine blanke sideled og matte midterled
Mht til lænken ville jeg gå helt uden om de gamle. De er ikke meget værd. Prøv at skaffe en nyere. Du får markant bedre kvalitet og komfort for pengene.
Du har ret i den "rigtige" årgang men ikke den rigtige ref. Der skal du have fat i en cal. 321 eks. 145.012.
Mvh
Klaus

De nyere replacement lænker kan du ret ubesværet skaffe, den originale som vist her = 1039 med 516 endlinks er klart vanskeligere at skaffe siden - men det afhænger helt af hvor meget vægt du lækker på det autentiske. Er det KUN for at få et godt ur at gå med, kan speedmasteren være meget billigere, skal du have 145.012 (321 kaliber) - og den har originale visere osv er den absolut dyrere - og med original lænke - endnu et godt hak op
Just my 5 penny
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)