22-07-2009, 12:35 PM
Brucin Skrev:Jeg ser heller ikke noget problem med at tage så dyrt et ur med til en krigszone. Klart, det ikke er som seks almindelige måneder på kontoret, men så er det heller ikke værre. Min tidligere chef, en amerikansk oberst, havde et Explorer II på som hans hustru havde købt til ham for år tilbage. Det ur havde fulgt ham på talrige missioner i verden, og både han og konen kunne li' tanken om at han ved et hurtigt blik kunne se tiden i hendes tidszone. Det havde fået nogle ridser, men var stadig meget flot. Det er jo kvalitet!
Derudover har jeg set et utal af andre rolex'er, omega'er og et par Breitling'er. Du vil ikke blive ham med det dyre ur.
I øvrigt synes jeg det er godt, at du allerede nu er begyndt at tænke over dit grej. Jo før du for anskaffet det ur du skal have med, jo mere tid har du til at vænne dig til det. Ligesom du snart skal i gang med at gå ørkenstøvlerne til
Tak for det input - er glad for at høre, at et ur af den kaliber, trods alt ikke er heeeelt usædvanligt dernede. Det var nok egentlig næsten min største bekymring, idet det både ville forøge tyverisikoen, men måske også ville kunne betyde at man måske blev set skævt til - og i min funktion er det vigtigt, at jeg bliver en del af "holdet", hvis du ved hvad jeg mener !
Nu er der jo ikke langt fra at være "Ur-freak" til at være "grej-luder", så jo - jeg er allerede i fuld gang med at gøre mig tanker om min sammensætning af grej. Ikke sådan at forstå, at jeg har tænkt mig, at tage en hel "grej-butik" med derned - priserne er jo også noget billigere nede i PX´en. Jeg går efter princippet, "less but good" !!
Mine Meindl Desert Fox har jeg brugt flittigt i et stykke tid allerede (ikke på job endnu, men i fritiden) - det er absolut de bedste støvler jeg har haft til dato !!!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)