25-07-2009, 10:54 AM
peter Skrev:Hej Peter
Efter min mening har du truffet det rigtige valg, dog synes jeg at du skal beholde din gamle Constellation som dressur, da der som bekendt ikke er meget dress over Deepsea, og med hensyn til din backup planer er det kun den ene der virker, og det er den hvor du beholder Omega 2254, for hvorfor købe 16600 SeaDweller, når man ønsker sig et 116660 Deepsea, for så er det bedre at vente til at du er kommet hjem, og det hele er næsten min skyld, fordi du prøvede mit nye Deepsea.![]()
MVH Peter
He he ................ ja, der hviler et stort ansvar på dine skuldre, Peter !!
Nej, spøg til side !! Fascinationen af Deepsea blev grundlagt allerede, da jeg så én første gang og er bare blevet forstærket siden hver eneste gang jeg har set billeder af den eller har set den på armen af andre .............. at prøve din, blev blot bekræftelsen på, at min fascination var levedygtig.
Hvis vi endelig skal tale om "ansvar", så skal vi helt tilbage til den dag, hvor du solgte mig mit SMP Bond Quartz, som var mit første "gode" ur, siden jeg mistede mit gamle Seamaster "kandidat-ur"
Og jeg skal da heller ikke lægge skjul på, at jeg ikke nærer illusioner om, at jeg kan modstå "samler-bacillen" ret længe, efter at jeg kommer hjem fra Helmand. Blot er interessen lige nu nødt til at vige til fordel for virkeliggørelsen af "Project Deepsea". Desværre tror jeg ikke, at jeg har mulighed for at beholde mit Constellation, hvis det skal lykkes.
Mht. backup planen, så kan du have en pointe i, at det er fjollet at se en alm. Seadweller som en mulighed, når nu jeg allerede har en 2254 ! Men, det er jo altså også KUN som en "escape and evasion route" ...............
I mine overvejelser omkring en backup mulighed, har jeg også vendt og drejet muligheden med en GMT Master II i den nye udgave med keramik-krans - men valgte den fra, fordi den kun er tæt til 100 meter. Ikke at jeg skal dykke dernede, men i min bog, så er en tæthed til minimum 300 meter med til at gøre uret modstandsdygtigt overfor andre påvirkninger også.
Men jeg vil ikke udvande planen med at overveje andre muligheder, idet der jo er et væld af ure, der vil kunne stå distancen dernede - det er lysten til at bære et Deepsea på turen og resten af livet og kunne lade det gå videre til min søn.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)