I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!!
Mads Gjødesen Skrev:Skulle jeg afsted ville jeg have et ur med i Rolex klassen, med det forbehold at mit job ikke lå i felten. Det lyder det ikke til dit gør. Et Rolex er lavet til at få de slag sådan en tur medfører og det kunne da være en fed historie at få knyttet op på et ur som det.

Der er en lille risiko for at du mister uret, men det er der også på en badeferie eller en strøgtur. Jeg tvivler på at de lokale hugger armen af dig pga. et ur. Mon ikke der er andre faktorer der er mere afgørende, og hvor ofte vover man sig rundt på egen hånd i Helman?

Jeg ville tage Deep Sea´en med hvis jeg var udstationeret i en Camp funktion og et Casio/Marathon/Citizen hvis jeg skulle i kamp.

/Mads

Jeg er helt enig, Mads - og du beskriver sådan set min tankegang i denne sag ganske godt.

Jeg er ikke kampsoldat, men har en rådgivende funktion i staben. Dvs. jeg vil ikke komme i kamp, medmindre f.eks. den konvoj eller det køretøj, jeg befinder mig i under en transport bliver angrebet - i det tilfælde gælder det naturligvis at "every man is a rifleman", uanset hvilket ur man har på armen.

Rolex er af en sådan kvalitet (på linie med Omega, Pingo, Marathon m.v.) at det vil kunne holde til en sådan situation, indenfor rimelighedens grænser.

Men det jeg er ude efter, er et ur, der vil være så langtidsholdbart i forhold til "glæden ved at bære det", at det i kombination med den affektionsværdi det vil få ved at gøre mig selskab på turen, vil kunne indtage en sådan plads i mit sind, at det vil kunne blive det ur jeg primært vil bære resten af livet (uanset jeg måske senere vil købe/samle flere ure).

Som jeg forsøgte at beskrive det i min første post i tråden:

Citat:Det andet spørgsmål udspringer af den tanke, at jeg i grunden er ked af, at jeg "er nødt" til at "nøjes" med ovenstående 2 ure i Afghanistan. Ikke sådan at forstå, at jeg gerne vil have alle mine ure med - nej, det skal forstås sådan, at jeg er klar over, at det/de ure, som jeg vil tage med mig derned og vil bære dernede, med sikkerhed vil have en helt speciel betydning for både mig (og senere for min søn), når jeg kommer hjem. Og derfor ærgrer det mig, at skulle bære et ur dernede, som med rimelig stor sikkerhed alligevel ikke vil være mit foretrukne, når jeg kommer hjem.

Fsv. angår risikoen for at miste uret, så har du helt ret i, at Helmand jo er et sted, hvor man kun bevæger sig rundt i flok og velbevæbnet - det er ikke et sted, der indbyder til at gå ensomme måneskins spadsereture, mens man betragter lumen fra sit Rolex !! Icon_e_biggrin
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: I dag blev der sået en tvivl i mit sind !! - af Tukjær - 21-07-2009, 07:20 PM
Re: I dag blev der sået en tvivl i mit sind !! - af Tukjær - 21-07-2009, 07:36 PM
Et ur! - af Camaro_phpbb3_import15730 - 21-07-2009, 08:20 PM
Re: I dag blev der sået en tvivl i mit sind !! - af Bjørn H._phpbb3_import15705 - 22-07-2009, 09:47 AM
Re: I dag blev der sået en tvivl i mit sind !! - af Bjørn H._phpbb3_import15705 - 22-07-2009, 09:50 AM
Re: I dag blev der sået en tvivl i mit sind !! - af Tukjær - 22-07-2009, 11:36 AM
Re: I dag blev der sået en tvivl i mit sind !! - af Tukjær - 22-07-2009, 11:48 AM
Re: I dag blev der sået en tvivl i mit sind !! - af Tukjær - 22-07-2009, 12:04 PM
Re: I dag blev der sået en tvivl i mit sind !! - af Tukjær - 22-07-2009, 12:13 PM
Re: I dag blev der sået en tvivl i mit sind !! - af Bjørn H._phpbb3_import15705 - 23-07-2009, 11:00 AM
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - af pbr - 29-07-2009, 11:00 AM
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - af jacob jensen - 17-09-2009, 07:56 PM
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - af jacob jensen - 18-09-2009, 07:25 PM
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - af jacob jensen - 19-09-2009, 12:14 AM
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - af jacob jensen - 19-09-2009, 12:17 AM
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - af jacob jensen - 19-09-2009, 07:40 AM
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - af jacob jensen - 19-09-2009, 09:35 AM
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - af jacob jensen - 23-09-2009, 10:27 PM
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - af jacob jensen - 08-11-2009, 09:24 AM
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - af jacob jensen - 08-11-2009, 05:21 PM
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - af jacob jensen - 08-11-2009, 09:36 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)