11-08-2009, 11:18 PM
Loncar Skrev:GEODOC SKREV:Ja helt korrekt med den der mission timer - og stemmegafler var i virkeligheden først rigtigt gode (mange de fleste) vil sige at de aldrig blev det, men mine 3, som alle er fra 60erne har kørt uden rep - bortset fra Bulovaen, som heller ikke fik rep, men rensning (og venter og venter på glas) Det skal dog med at de altid, også dengang, var langt mere præcise end Omega Speedmaster - man tvivlede bare - og det var jo berettiget, på at de var stabile
Det var bestyrelsesformanden for Bulova, der fremtvang NASA test nr. 2, i lutter forbitrelse over, at et amerikansk national klenodie som rumfarten anvendte et europæisk ur.
Testen gik ligesom første gang; det bedste ur vandt.
Bulova leverede mision timeren ombord på månelandingsfartøjet. Timeren svigtede, og kunne ikke genstartes efter reset.
Det var derfor en Speedmaster blev efterladt ombord, som back up.
Jeg vil osse blande mig; mener sågar at det røg helt op i senatet, men NASA lod sig ikke "overtale".
Sjovt med præcisionen; jeg tror at jeg vil prøve at se hvordan mine2 går.
//loncar
Prøv at se hvordan dine to holder tiden og lad høre. Tænk på at efter nedtryk af krone kan sekundviseren være et par sekunder om at starte, men når man ved hvor meget, så er det jo nemt
By the way - det kunne være sjovt at vide om der ikke også den gang var lidt lokumsaftaler mellem Omega/Nasa/senatet eller hvad ved jeg, men også jeg er vild med Speedmaster som du ved, så jeg støtter valget
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)