18-08-2009, 10:12 AM
hannover_dk Skrev:... he he - Bliver noget indlæg fra min side nogensinde f o o d s l æ æ b e n d e, så er det dette:Geodoc Skrev:PS - Jeg fornemmer at sætningen: (Jeg skulle ha' holdt mig til Grimlingene, og aldrig have købt et smukt ur) får stedse større og større tyngde.Jeg synes det er fint at have både noget tungt til de tunge lejligheder og noget tyndere (faktisk gerne noget tyndt 34-36 mm dress) til helt andre formål
Synes dog stadig, at Seamasteren er smuk, interessant og et mere "dressy" indslag, blandt "klumpe dumperne"Med venlig hilsen - Geodoc
Selv om dine arme jo opbygget muskelmæssigt gennem års bæren rundt på fligthy og andet tungt grej, så tror jeg du, hvis du giver den lidt konstant armtid i en periode, vil se at mindre ure kan være ret så behagelige.
Når de værste murstens abstinenser under fraværet af +250 g på armen klinger af, kan du tilmed overveje noget, for dig, så vederstyggeligt som en 36 -38 mm vintage på læderrem, til de stille stunder![]()
vh
Fordomme er til for at blive udfordrede. Bliver det for krampagtigt, så lad dem dog falde.
Jeg har ændret mit syn på "de små ure", og urene, som blot er et ur "uden teknik"
Selv i direkte "konfrontation" med et kvart kilogram, massivt, stovt og buldrende ur, synes jeg ikke "sømosteren" kommer udtryksmæssigt til kort.

Når et ur kan fremtræde med en sådan selvfølgelighed, med et afrundet design udtryk uden "løse ender"
- og hverken virke phimset, femme eller på anden vis latterlig. Ja så falder fordommen, "at stort til enhver tid er at foretrække" - oven i købet med et stort klask.
..... der arbejdes "på det der med remme".
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)