24-08-2009, 05:29 PM
hannover_dk Skrev:Imponerende ur - herlig kronograf viser som du selv er inde på. Er 24 timers subdialen selvstændig til at stille så den også kan stå ex 5,5 timer foran dansk tid, eller hakker den i time for time?@Hannover. - Suk, det giver et lille stik i hjertet, for du rammer dér, hvor jeg (alt for længe) har været "på spring til at gøre noget ved det"
Jeg synes dine billeder yder ganske stor retfærdighed mod de slibninger som jeg også synes Omega er ret enestående med, og som jo gør at en større pudsning ville være helligbrøde
Godt du også har fået stykke noget historie sammen om det.
Hvis jeg var dig ofrede jeg 50 SFR på et certifikat som viser at værk og kasse hører sammen + hvornår det første gang solgtes fra Omega. Du skal give dem billeder som du viser her ex, men desværre også af bagkassen inderside og maskinen, gerne så værksnummer kan ses + opgive numrene i en mail med billeder i til <!-- e --><a href="mailto:aftersales@omega.ch">aftersales@omega.ch</a><!-- e --> så får du besked om kontonummer til overførsel.
Certifikatet er et flot lamineret a4 ark som det jeg har vist en del gange - dit ur fortjener det. (lige som mange af Geodoc aka Torbens ure gør det) F/....... Billede bortredigeret af Geodoc .........
vh
Når man betænker, at jeg fører minutiøs logbog over urenes drift, med vibrograf analyse hvert halve år, og notater om deres service.
Selv de mindste skiftede dele bliver opbevaret i dertil egnede æsker, som dokumentation for vedligeholdelse; .... Ja! så er et autenticitets certifikat naturligvis helt på sin plads.
I en anden tråd har vi drøftet relevansen, eller det eventuelle brug af COSC certifikatet, og konkluderet, at det tilfører en dimension til uret, og øger dets (gen)salgsværdi.
Det kan jeg kun være enig i. - Et ur, der har et COSC eller ægtheds certifikat vil alt andet lige signalere, at det ejes af en omhyggelig person, der sandsynligvis har forudsætninger for at behandle det korrekt.
(læg mærke til at jeg skriver sandsynligvis, for der jo ikke tale om en garanti; men - formoder jeg, en øget sandsynlighed for omhu eller professionalisme)
Jeg er faktisk ivrig efter at kortlægge lidt om mine Flightmasters oprindelse.
Den første er købt hos en engelsk urhandler, og den anden privat i DK; men disse informationer behøver jo ikke afspejle hvor urene har påbegyndt deres "Odyssé".
Under alle omstændigheder ville jeg hellere købe en Flightmaster, som sælger kunne vedlægge et autenticitets certifikat, fremfor en annonce jeg så på E-Bay.
Den amerikanske sælger beskrev uret som et stort pilotur, som har tilhørt min far, der erhvervede det under udstationering i Tyskland.
Uret går ikke, så det trænger nok til et nyt batteri.
.... Nå! vel ikke mere afskrækkende end de mere fantasifulde beskrivelser på Lauritz.com
Tror (sgu) at jeg får gjort noget ved den dokumentation.
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)