06-09-2009, 10:01 PM
calle133 Skrev:Inden jeg bliver udråbt til barbar af vintage folket, må det retfærdigvis siges,
At uret er et samlesæt,
Kasse og skive, urværk, og viser
og mon ikke jeg kan finde et sæt viser til, der passer, det tror jeg
så skaden er ikke så stor
Men stadig synes jeg uret er mere brugsvenlig nu, end det var før.
Man taler ikke om ” værdi ”på vintage ure
Sidste mand får det altid
Lennart
I mine øjne, så må du gøre hvad du ønsker ved uret, så længe du synes, at det er en forbedring - det er jo kun et ur ............. og det er DIT ur
Men mange af os herinde er jo samlere - og derfor er vi meget opmærksomme på, at bevare vintageures originalitet ....... uanset evt. slitage, patina og hvad det ellers kaldes. Derfor vil du nok ikke finde så megen forståelse herinde for, at "peppe" et fint gammelt vintageur op med farvede visere osv.
Men uanset det er et "samlesæt" eller et originalt ur, så kan jeg da godt acceptere, hvis du har købt/samlet uret for at bruge det som et brugsur og hvis du synes, at uret er pænere med de visere .......... det er helt og aldeles din egen afgørlse - igen det er jo DIT ur
Og det gør dig ikke til en "barbar" i mine øjne ............ men på den anden side, må du heller ikke forvente klapsalver !!
PS: Du tager i øvrigt grundigt fejl, hvis du mener, at der ikke kan tales om "værdi" på vintageure !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)