07-09-2009, 12:05 AM
Magnum Skrev:Nej, det er derfor vigtigt at gemme dem godt og sikkert. Grunden er at fabrikkerne vil undgå snyd.Dokumenter indbo med digital foto sammen med noget der viser det er dit (ex dit ansigt - familie - skabe - rum hvad ved jeg) så er forsikringen tilbøjelig til at godkende - hvis det mistede står i forhold til dine forhold i øvrigt. (en spritter skal ikke melde sin van Gogh og Rolls Royce stjålet og regne med dækning)
En anden god grund til at gemme papirerne særskilt fra ur og boks, er forsikring. Bliver uret stjålet, så vil forsikringen typisk have bevis på at man havde uret/urene, i form af garantibeviset. Er tyven løbet med det hele, så får man o kr. Har desværre mødt mange som har oplevet dette. Jeg opbevarer alle papirer og regninger i bankboks, så sover jeg mere roligt.
Så er papirer ikke et must, men naturligvis er de gode som dokumentation, helt som en internet kopi af købet eller andet fra sælger er det
Jeg husker stadigt med tilfredshed min forsikring, som dækkede et sommerhus indbrud, og først 3/4 år efter, skulle jeg bruge kikkerten på vægen, og så kikkerten var væk. En mail til dem, med en anslået værdi, og de dækkede, ud fra, at det var naturligt at have en kikkert i et hus med havudsigt, og det var velkendt man ikke opdagede alle ting med det samme. Det kalder jeg sgu service
vh
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)