08-09-2009, 10:52 PM
hannover_dk Skrev:Jeg er med på det er en lidt svævende definition - men hvorfor det skulle være finere at det laves i den ene bygning end den anden, ser jeg i den globaliserede verden ikke rigtigt- det afgørende er for mig, hvem udvilker og bestemmer over produktionens specifikationer og suverænt over kontrollen
vh
Jeg siger ikke det er finere, In-house er ikke nødvendigvis finere, men jeg synes at man bør kalde en spade for en spade.
Baun Skrev:Hvilket betyder at man får bedre kvalitet for de samme penge i et "ikke in house værk" end i et "in house værk"
Eller at man faktisk i en Omega BA kan ske at få et betydelig finere og bedre værk end fx. i en Rolex eller JLC - til samme pris.
Det er det der er hele pointen. Lad os tale om kvalitet til pengene - istedet for at betragte "in house" som et kvalitetsstempel.
vh Baun
Jeg betragter ikke in-house som nødvendigvis finere. Det er det efterhånden blevet efter kvartskrisen, men før var der meget mere in-house- både godt og skidt.
Jeg synes ikke at man kan sige man får bedre kvalitet for de samme penge i et "ikke in house værk" end i et "in house værk", ligesom man ikke kan sige man får bedre kvalitet i et "in house værk" end i et "ikke in house værk".
Man er nød til at vurdere værket, ikke benævnelsen.
Da det meste "ikke in-house" er ETA, så er der generelt noget om snakken, da det meste "in-house" har en større kvalitet en ETA.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)