09-09-2009, 11:07 AM
Mads Gjødesen Skrev:Det kan jo ikke benægtes at man får mere ur for pengene i en ikke in-house end i et in-house. Den diskussion har vi haft før. Præcis som man får mere ur for pengene i et ur med Valjoux 7750 (til 15 k) end i et ur med Omega/FP 33xx (til 35 k). In-house er ikke et tiltag en producent arbejder hen mod, eller har, for at kunne levere bedre og billigere ure i samme kvalitet som før. Enhver produktionsingeniør og økonom kan skyde alle logiske argumenter til jorden for at producere in-house frem for købe færdige ebauche. In-house er et prestige stempel, der ophøjer produktets subjektive kvaliteter som historie, placering på de horologiske rangliste, image, osv.
Og der er ingen tvivl om at vores respekt for et mærke vokser når det er in-house. Uanfægtet kvaliteten på det produkt de rent faktisk har udviklet. Også selv om in-house værket er af ringere kvalitet end før. Det ved producenterne og menig mand er ikke i stand til at vurdere kvaliteten før kontra nu, men er villig til at smide en pæn sjat ekstra for at få in-house.
/Mads
Kunne ikke være mere enig!
Jeg var da stolt på mætkets vegne da Omega lancerede 8500 in house værker igen. Viser at mærket har ambitioner og gavner priserne på Vintage urene
Jeg samler jo også selv kun på Omegaer med de gamle in house værker, så det er ikke derfor!
In house er en prestige ting og en histotie ting og en "good feeling" ting, men det er ikke nødvendigvis bedre kvalitet.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)