17-10-2009, 01:55 PM
Tio Malo Skrev:Lige her er det ikke spørgsmål om hvor grænsen så går - det må enhver gøre op med sig selv.Ja da med sol. Jeg ved ikke om jeg kan være enig i at enhver må afgøre hvor grænsen går - så kan man jo sætte ribben højt, og så er forsikringssvindel måske med der hvor den er OK.
Ingen køber en kopi fra DBA og bliver snydt... køberne ved godt at det er en kopi, de får. Jeg kunne personligt godt leve med salg af fakes hvis man bare siger i annoncen at den er en kopi.
Nyd lørdagen !
John
Grænsen sættes af loven, og så er det ens moral, eller skræk for at blive opdaget, som afgør hvad man bryder. På det lave niveau som køb af fake taske, køre 20 km for hurtigt eller stikke naboens ven kontanter for nye fliser i indkørslen, tror jeg mange er med. Jeg synes bare ikke man i skrift skal rose eller bagatellisere det.
Stikker er jo et hadeord fra krigens tid, og jeg melder heller ikke naboen for det sorte hvis det var der, og meldte jeg et eller andet jeg syntes var for groft, reklamerede jeg som heller ikke med det, men jeg kan godt forestille mig anmeldelse af massivt bedrag af den ene eller anden art.
Salg af kopier er vel lovligt mener jeg, fra privat til privat, eller tager jeg fejl? (I UK er det jo helt lovlilgt at kopiere æget og svanen i detaljer og sælge i store butikker) Det kan så være sådan at DBA og andre ikke vil ha det for at undgå bøvlet, men personligt er jeg bimlende ligeglad med om nogen går med fake det ene eller andet
Enig at at hvis noget er kopi eller fake må man som sælger i alle fald TYDELIGT gøre opmærksom på det - men ikke enig i at ingen snydes over DBA og ikke tænker over det er fake, men senere skuffes, Jeg kender en ung som faldt i for en PH bordlampe, som lignede, men absolut ikke var PH
Samfundet blir besværligt med alt for mange regler og love, men heller ikke godt overladt totalt til den enkeltes beslutning om hvad man må eller ikke må.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)