19-12-2009, 10:51 AM
Tio Malo Skrev:Hej Peter, redials er idag scanned i og lavet med en lille instrument som ligner en slags printer. I gamle dage (primo ultimo 80´ene og længre bag) var de ofte lavet med en silktryk- fototeknik.
Jeg tror ikke rigtigt at man har håndmalet skiver - bortset nogle detaljer i dyrere skiver (Daytona mm.) som jeg betragter mere som forfalskninger end redials.
John
PS. Skal vi ikke enes om at det hedder "redial / re-dial" og ikke "redail" (som jeg i hvert fald ikke rigtigt ved, hvad er). Eller er det for skolemesteraktigt at nævne ?
Hej John,
OK, det vidste jeg ikke - men jeg synes nu stadig, at man ofte kan kende redials på en lidt tykkere streg i bogstaver osv.
Et eller andet sted, havde jeg en forestilling om, at man sad i en bagbutik i et eller andet fjernt land og forfalskede skiver i hånden ............... men jeg kan nu godt, ved nærmere eftertanke se, at det er lidt utopisk
'Skolemestermode on:' Vi er helt enige om, at det staves "redials"
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)