12-01-2010, 05:42 PM
Mads Gjødesen Skrev:Det er vist almindelig kendt at Speedy ALDRIG køber noget til markedspris, så hvorfor forventer I at han vurderer noget på det niveau?Men husk at selv venner ikke forærer noget væk i dette prisleje, og ofte er der jo en grund til at man tipper et Speedy cal. 321 af til 15-16 k. Den kan nok ikke bære meget mere...
![]()
/Mads
Er det nu ikke lidt selvmodsigende.... altså at Speedy aldrig køber til markedspris - og at man ikke skal tro man kan få lidt mere for pengene ved at købe til vennepris. Netop når Speedy somme tider finder noget under normal markedspris, kan man jo være heldig at få et godt tilbud.
Jeg regner Speedy for en af mine venner og har faktisk købt et par ure af eller via Speedy, som jeg kan sælge til noget mere end jeg har givet. Jeg har vist også solgt et enkelt ur til Speedy til vennepris, som kunne sælges for lidt mere end han gav.
Nogen gange er det også et spørgsmål om hvor lang tid man har til at sælge. Ofte oplever jeg at en sælger selv har fået et godt tilbud på noget han gerne vil have og derfor kontakter mig og tilbyder et ur til vennepris. Han har måske før oplevet at jeg kan træffe en hurtig beslutning - og sender penge med det samme. Det tæller alt sammen.
Og til vennerne: "Lad nu være med at sende mig en masse gode til bud. Budgettet for januar er brugt op".
Måske du ikke har de rigtige venner Mads.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)