11-04-2010, 05:32 PM
I 1986 introducerede Seiko deres første slim-case "Professional" diver, 7C43-7010. Uret var udstyret med 7C43 quartz kvalitetsværket, som havde robusthed som sin fremmeste parameter. 7C43-7010 modellen har flere tekniske lighedspunkter med Seikos daværende "Professional" divere - de store shroudede divere, som kunne gå ned til 600m - "Tundåserne". Nedenstående eksemplar er produceret i september 1987, og står fuldstændig originalt
Jeg har bestilt safirglas til uret, så Peter får lov til at skrue i endnu en af mine gamle Seikøer ...
Jeg elsker urets enkle æstetiske udstråling, som med kun "Seiko", "Professional" og "200m" på skiven er LIGE i øjet
Derudover, så må jeg jo erkende, at jeg er dybt fascineret af de gamle Seiko quartz divere, og den utrolig gedigne konstruktion, som Seiko med disse værker har bedrevet: Håndsamlede high-torque "maskiner", som så langt fra er "bare et quartz værk"

Jeg elsker urets enkle æstetiske udstråling, som med kun "Seiko", "Professional" og "200m" på skiven er LIGE i øjet

De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)